Speaker
Iwona Iwaszkiewicz-Kostka
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Description
O tym, co znaczy przymiotnik „specjalna” przy nazwie szkoły, większość z nas ma wyobrażenie — ale czy oznacza on to samo, gdy mówimy o szkole przyszpitalnej? Nauczyciel fizyki pracujący w takim miejscu, jest bez wątpienia „specjalny”: elastyczny i kreatywny, bo na co dzień funkcjonuje w szkolno-szpitalnym świecie VUCA. Praca nauczyciela w szpitalu wymaga nieustannego dostosowywania się do sytuacji, znajomości dostępnych na rynku podręczników i rozkładów materiału z różnych wydawnictw, a nawet… dobrej kondycji. To trochę jak bieg na orientację: w poszukiwaniu sal i uczniów-pacjentów, z mapą potrzeb, ograniczeń i możliwości w ręku. Właśnie w tych realiach narodził się projekt „Akademia Odkrywców ZSS 108” — sposób na „lekcje bez lekcji”.
| Słowa kluczowe | dydaktyka, szpital, fizyka |
|---|
Author
Iwona Iwaszkiewicz-Kostka
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)